9 tipp Microsoft alkalmazások mobilizálásához

9 tipp Microsoft alkalmazások mobilizálásához

Az asztali gépekből álló kliens környezet korában a felhasználók zöme Windows PC-n dolgozott, ezért a felhasználói élmény optimalizálását illetően a vállalatok a Microsoftra hagyatkozhattak. A szoftvercég alkalmazásai gyakorlatilag zökkenőmentesen kapcsolódtak egymáshoz ezen a platformon, ami nagyban megkönnyítette az üzleti hatékonyságot serkentő infrastruktúra bevezetését.

Mindez azonban már a múlté. Napjainkban a felhasználók többsége nem Microsoft alapú mobil eszközöket használ, amelyekkel az üzleti mobilitás jegyében a vállalat Microsoft alkalmazásait is el kell érnie. A harmadik féltől származó applikációk mára ugyanolyan fontossá váltak, mint a Microsoft alkalmazások, a háttérrendszerekkel történő integrálásuk azonban korántsem egyszerű feladat. Megoldásához a Good Technology a következőket tanácsolja a vállalatoknak:

1. Mobilizálja teljes Microsoft környezetét, ne csupán a levelezést

Sok vállalat ugyanis ezzel kezdi, de amint az Exchange elérhetővé válik az okostelefonokon és tableteken, a felhasználók az olyan alkalmazásokhoz is hasonló elérést kérnek, mint a Lync, a SharePoint, a Microsoft Dynamics CRM. Érdemes erre már a tervezés során felkészülni. Nem kétséges ugyanis, hogy a vállalat első számú platformja hamarosan a mobil platform lesz. Az igények felmérésekor ezért a felhasználók és a mobil alkalmazások számát célszerű beszorozni kettővel, majd még kettővel, hogy a mobil megoldás hosszú távon is jól méretezhető és támogatható legyen.

2. Fogadja el a kliens eszközök sokszínűségét

mobile-platforms

A vállalati szinten szabványosított Windows platformon integrált alkalmazások kora véget ért. Napjaink realitása, hogy a Microsoft alapú háttérrendszereket a felhasználók Android, iOS és Windows alapú mobil eszközökről fogják elérni. Fel kell készülnie a vállalatnak a változatos kliens környezet felügyeletére, amihez nélkülözhetetlen a többféle operációs rendszert támogató mobileszköz-menedzsment platform bevezetése.

3. Tervezzen egységes architektúrát az összes Microsoft alkalmazás mobil eléréséhez

Az Exchange, a SharePoint, a CRM és a többi alkalmazás a mobil hozzáférés többféle módját is támogatja, ám a bőség zavart is okozhat. Ha a vállalat minden alkalmazáshoz a biztonság és az integráció más-más módját választja, akkor abból a portok, VPN-ek és más, egyedi megvalósítások nehezen áttekinthető és felügyelhető, törékeny és sérülékeny környezete jön létre. Elejét veszi ennek egy egységes architektúra kialakítása házon belül vagy a felhőben, amely vállalati szinten következetesen biztonságos hozzáférést ad a Microsoft alkalmazásokhoz.

4. Mérje fel gondosan a biztonsággal kapcsolatos igényeket

Szervezetenként és alkalmazásonként a védelem más-más szintjére lehet szükség. A Microsoft alapú háttérrendszerek eléréséhez használni kívánt mobil alkalmazások közül azonban sok csupán egyetlen biztonsági szintet támogat – a legalacsonyabbat. Némelyikük a felhőben kezeli az azonosítókat, mások titkosítatlan kapcsolatokat használnak, vagy nem működnek kétfaktoros azonosítással. A vállalatnak ezért tisztába kell jönnie a kockázati szintekkel és a támogatni kívánt mobil alkalmazások működésével is.

5. Biztosítsa az üzleti tartalom mindenkori védelmét

A vállalati adatvagyon legértékesebb részei a kliens eszközökön találhatók érzékeny információkat tartalmazó levelek és dokumentumok, a CRM-ben kezelt értékesítési adatok formájában. Az azonosítókkal és a konfigurációs fájlokkal együtt ezek az információk hordozzák a kulcsot, amely a vállalat széfjét nyitja. Hogyan akadályozható meg, hogy mindez az érték egyszer csak egy Dropbox mappában landoljon? Az üzleti adatokat a mobil eszközökön mindig a lakossági piacra szánt applikációktól elkülönítve, biztonságos konténerben és titkosítva kell tárolni, az azonosítókat is beleértve.

6. Biztosítsa a mobil alkalmazások együttműködését

Az alkalmazások Windows alapú asztali gépeken megszokott, zökkenőmentes integrációja nem kerül át minden esetben automatikusan a mobil eszközökre. Olyan megoldással kell támogatni az üzleti mobilitást, amellyel a felhasználók okostelefonon és tableten is simán válthatnak a levelezés, a dokumentumok, az üzleti alkalmazások és a harmadik féltől származó applikációk között.

7. Mindig tartsa szem előtt a felhasználói élményt

Az üzleti mobilitás támogatásával a vállalat a hatékonyabb munkavégzést kívánja elősegíteni azzal, hogy a megfelelő információt a megfelelő időben és a megfelelő összefüggésben teszi hozzáférhetővé. A mobil alkalmazásoknak illeszkedniük kell ahhoz, ahogyan a felhasználók dolgoznak, ezért gondosan kell kiválasztani őket, különben nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket.

8. Készüljön fel a házon belüli, a felhőalapú és a hibrid környezetek támogatására

Számos vállalat a Microsoft felhőjébe migrálja alkalmazásait, Exchange-ről Office 365-re, SharePointról OneDrive for Business szolgáltatásra vált. A projektek, különösen nagyvállalatok esetében, hosszabb átfutásúak lehetnek, vagy több hullámban valósulnak meg. Olyan mobil megoldás lesz ezért a jó választás, amely mindkét környezetet és az átmeneti állapotot egyaránt támogatja.

9. Készüljön a nem Microsoft alapú alkalmazások mobilizálására is

Bár az üzleti mobilitás támogatásához választott megoldásnak a legjobb támogatást kell adnia a Microsoft alkalmazásokhoz, az nem korlátozódhat erre a körre, hanem ki kell terjednie a harmadik féltől származó appokra, illetve a vállalat házon belül fejlesztett, saját mobil alkalmazásaira is.

Szerzőről
A cikket a COSMO CONSULT Kft. tanácsadója írta.