Így készítjük fel ügyfeleinket az EKÁER-re
EKÁER

Így készítjük fel ügyfeleinket az EKÁER-re

A január 1-től induló EKÁER-re való felkészülés lényeges pontja a vállalatirányítási rendszer előkészítésére az adatok fogadására és átadására. Lehetőség lesz ugyanis a vállalatirányítási rendszerből automatikusan adatokat átadni az EKÁER-be.

Nagyon sok ügyfelünk van, aki szállítmányozással, fuvarozással és a hozzá kacsolódó szolgáltatásokkal foglalkozik. Ezért ebben a posztban összegyűjtöttük, hogy mit tehetnek az ügyfeleink és mit teszünk mi az ügyfeleinkért, hogy a lehető leggyorsabban és legfájdalommentesebben készüljenek fel az EKÁER bevezetésére.

A megoldás alapvetően két területet érint:

  • Az egyik a vállalatirányítás rendszerben (esetünkben a Microsoft Dynamics NAV és AX) kialakítandó új funkciók halmaza,
  • A másik a NAV (Adóhatóság) felé kialakítandó interfész.

ekaer

Új funkciók a vállalatirányítási rendszerben

Mivel az ügyfeleink különböző verzión futtatott vállalatirányítási rendszert használnak, eltérő egyedi fejlesztésekkel, így mindenhol egyedi projektként kezeljük a feladatot, mert mindenhol egyedi megoldásra lesz szükség. Erre házon belül felállítottunk egy külön EKÁER projekt csapatot interfész, logisztikus és szupport specialistával.

Az új funkciók kialakítása az alábbi területeken várható:

  • Vevői rendelések
  • Átmozgatási rendelések
  • Beszerzési rendelések
  • Szállítmány szervezés (amennyiben ha van, akkor annak a státuszváltozásához lehet kötni a kommunikáció megindítását).

Munkatársaink folyamatosan figyelemmel kísérik az előírások változását, így az adatcseréhez kapcsolódó folyamatok, adatok és egyéb kapcsolódó kérdésekre minden ügyfelünknek és érdeklődőnek szívesen válaszolnak.

Interfész

Az EKÁER-be regisztrált kereskedelmi tevékenységekről rögzített bejelentéseket 3 módokon lehet megtenni:

  1. WEB‐es felületen keresztül (manuálisan)
  2. XML file feltöltéssel
  3. Gép‐gép kommunikációt támogató szolgáltatáson keresztül

Az ERP és a NAV központi rendszere közötti interfész kifejlesztéséhez, projekt specifikus testreszabásra és beüzemelésre van szükség az ERP rendszerben. A fogadó oldali rész készen áll, erről részletes interfész dokumentáció tölthető le. Valamint rendelkezésre állnak az API üzeneteinek séma-definiciója és az interfészhez tartozó mintaüzenetek is.

Szerzőről
A cikket a COSMO CONSULT Kft. tanácsadója írta.