Mit várnak a HR vezetők egy jó HRM szoftvertől?
Egy jó HRM megoldás mindenekelőtt a teljesítmény-kezelés, a bérszámfejtés, a képzési, illetve a toborzás-kiválasztás működéséhez szükséges kulcsfontosságú funkciókat támogatja, ugyanakkor számos testre szabható egyéni funkcióval is rendelkeznie kell.

Mit várnak a HR vezetők egy jó HRM szoftvertől?

Közel 5 ezer főt megkérdezve készített felmérést a TEC (Technology Evaluation Center), amelyben a Human Resources Management (HRM) szoftverek kapcsolódó elvárásokról kérdezte a HR vezetőket. A kutatás rávilágít az elvárt komponensekre és szolgáltatásokra, a bevezetésre szánt összegre, valamint, hogy milyen környezetben kívánják használni a rendszert.

A Human Resources Management (HRM) szoftverek egy megoldáson belül kínálják azokat az alkalmazásokat, amelyek szükségesek a személyi adatok részletes kezeléséhez, illetve a humánerőforrás adminisztrációjához nélkülözhetetlen adatok összegyűjtéséhez és értékeléséhez. Egy jó HRM megoldás mindenekelőtt a teljesítmény-kezelés, a bérszámfejtés, a képzési, illetve a toborzás-kiválasztás működéséhez szükséges kulcsfontosságú funkciókat támogatja, ugyanakkor számos testre szabható egyéni funkcióval is rendelkeznie kell.

Top 20 HRM funkció

Top 20 HRM funkció

A TEC felmérése szerint a vállalatok elsősorban az olyan HR funkciókat keresik, mint a teljesítmény értékelés, a munkaerő elemző és kiértékelő lehetőség, illetve a vállalat speciális igényeit kielégítő, testreszabott funkciókat.

Egyedi megoldás egyedi igényekre

A kutatás szerint a legkeresettebb HRM szoftver funkciók a tradicionális HR megoldások, a teljesítmény-menedzsment, illetve a bérszámfejtés. A legtöbb vállalat felismerte, hogy a tehetségek megfelelő kiválogatásával és megtartásával csökkenthetőek a HR kiadások.

“A felmérés jól mutatja a hazánkban is érezhető folyamatosan változó ügyféligényeket a HRM szoftverek területén. Az XAPT szakemberei a hasonló felmérések és a piaci visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik a megoldásunkat, amely így mindig naprakész megoldást jelent ügyfeleink számára.” – nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT CRM üzletágának vezetője.

Az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapokon működő hrMX fejlesztése egyszerűen, áttekinthetően, kampányok formájában menedzseli az akár többkörös kiválasztási folyamatokat. Az egyes feladatokhoz, erőforrások rendelhetők, meghatározhatóak a helyszínek és időpontok, amelyek rugalmasan alakíthatók mind a partnerekhez, mind a jelöltekhez igazítva legyen szó belső vagy akár külső interjúról. Munkaerő kölcsönzés esetén a timesheetek kezelésének segítségével lehetőség van a kifizetendő bérek, közvetítésnél pedig jutalék áttekinthető követésére. A hrMX rendszer nyilvántartja a munkavállaló iskolai végzettségét, és tapasztalatait, jegyzi az elkövetett hibákat, az ebből eredő tanulságokat, a dolgozó erősségeit és a fejlesztendő területeket, valamint lehetőség van a célok és szándékok, a motiváltság, és az egyéni teljesítmény lekérdezésére is.

Megoldás nagyvállalatoknak

A felmérés rámutat, hogy a cégek döntő többsége (60%) 0-25.000 dollár közötti összeget szán a HRM megoldások beszerzésére, 16 % költene 100 ezer dollárig, és csak 9% képes 100 ezer és 250 ezer dollár közötti összeget költeni HRM beruházásra. Az alacsonyabb költségvetésből gazdálkodó vállalkozások több extramunkát kénytelenek vállalni, vagy egyszerűen úgy döntenek, hogy nem veszik meg ezeket a szolgáltatásokat.

Elmondható, hogy azok a nagyvállalatok, amelyeknek teljes értékű HRM megoldásra van szükségük, ki tudják termelni a megoldás költségeit, ezzel szemben a KKV-k inkább alapmegoldásokat kínáló szoftvert választanak, amely átfogó képet ad a cég állapotáról, méri a teljesítményeket, és segíti a döntéshozási folyamatokat.

Ugyan csak fontos kiemelni, hogy a HRM megoldást választó vállaltok 49%-a elvárja a böngésző alapú hozzáférést, amely alátámasztja azt a tényt, hogy a hagyományos desktop alkalmazások egyre elavultabbá válnak. A válaszadók szerint a HR rendszerek komponenseinek egyenkénti használata és zökkenőmentes integrálása szintén fontos elvárás a felhasználók részéről. Amennyiben a cég már rendelkezik egy jól működő bérszámfejtő megoldással, azt nem akarja lecserélni, de szívesen használná a szoftver egyéb lehetőségeit, szükségessé válik az alkalmazások egymástól független használata, illetve a meglévő rendszerek problémamentes integrálhatósága. Az XAPT hrMX rendszere hogy jól áttekinthető, szabadon paraméterezhető, a felhasználó által bővíthető, a jogosultságok egyszerűen kezelhetőek. A hrMX megoldás az internetről gyűjti be és rendezi az információkat, valamint lehetőség van a dokumentumok egyszerű mögé kapcsolására is.

A TEC kutatásából kiderül, hogy a válaszadók közel 70 százaléka Windows alapú szerverplatformokra keresi a megfelelő HRM megoldást, amelyet az SaaS és a Linux környezet követ. A Microsoft Windows Szerver platform hatalmas előnye nem meglepetés, ugyan akkor az SaaS környezet előretörése jól mutatja a felhő alapú megoldások növekvő népszerűségét, míg a Linux kiváló biztonsági szabványainak köszönheti harmadik helyét a listában. Az adatbázis platformok között toronymagasan vezet a Microsoft SQL szerver megoldása, amelyet az Oracle, és a MySQL követ.

A fenti trendeknek megfelelően az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapú hrMX megoldása segítséget nyújt a képzések, tréningek, projektek lebonyolításában, a hatékony erőforrás gazdálkodásban, pozíciók nyilvántartásában, munkakör tervezésben és szervezeti felépítés kialakításában.

Forrás: TEC (Technology Evaluation Center)

Szerzőről
A szerző az XAPT munkatársa.