Munkafolyamatok mesterséges intelligenciával

Munkafolyamatok mesterséges intelligenciával

Ignite 2017 éves informatikai konferenciáján a Microsoft mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat és moduláris alkalmazásokat jelentett be Dynamics 365 felhőalapú vállalatirányítási rendszeréhez, amelyekkel az üzleti felhasználók megújíthatják és automatizálhatják munkafolyamataikat.

A mesterséges intelligenciára (artificial intelligence, AI) épülő képességek nem számítanak újdonságnak a Dynamics 365 esetében, mivel kezdettől fogva áthatják a vállalatirányítási rendszer funkcionalitását. Szeptember végén, Orlandóban, 25 ezer szakember részvételével megrendezett Ignite 2017 éves informatikai konferenciáján olyan megoldásokat jelentett be a Microsoft, amelyek a nagy üzleti értéket megragadó, összetett folyamatok hatékonyságát és eredményességét növelik a mesterséges intelligencia technológiáival, végponttól végpontig. A Microsoft és partnerei ezeket a technológiákat – az üzleti és az informatikai oldal bevonásával – a vállalatoknál meglévő forgatókönyvekre, folyamatokra, rendszerekre és adatkészletekre szabják, megkönnyítve a tranzakciókat kezelő rendszereket és az ügyfelek megszólítását támogató platformokat összekapcsoló, intelligens réteg kialakítását.

Elsőként a vevőszolgálat munkáját segítő Dynamics 365 AI megoldás debütált, amely egy intelligens, virtuális ügyfélkapcsolati menedzsert (chatbotot), az alkalmazottaknak készült asszisztensprogramot és a párbeszédek kezelésére szolgáló eszközöket tartalmaz.

A vállalat weboldalán az ügyfelek először a virtuális ügyfélkapcsolati menedzserrel kerülnek kapcsolatba, amely intelligens módon egy sor kérdésüket meg tudja válaszolni azonnali üzenetekben, de azt is felméri, hogy mikor szükséges őket átadnia a vevőszolgálat valamely munkatársának, és ki lesz az, aki a problémát a leghatékonyabban meg tudja oldani. Visszacsatolás gondoskodik róla, hogy a rendszer minden lefolytatott párbeszédből, megválaszolt megkeresésből tanuljon, így az idő előrehaladtával egyre hathatósabban szolgálja az ügyfeleket és segíti az ügyintézőket – akik egy portálon keresztül maguk is monitorozhatják a virtuális menedzser szöveges párbeszédeit, és azokat finomhangolhatják.

Minden új generációs Dynamics 365 AI megoldás a Microsoft AI platformjára, eszközeire és infrastruktúrájára épül. A most bemutatott, vevőszolgálati megoldást a Microsoft Support mellett már az ausztrál kormány, a HP és a Macy’s is használja, hogy rövidebb idő alatt több megkeresést kezeljen az ügyfelek és az alkalmazottak nagyobb megelégedésére.

Moduláris alkalmazások

A Dynamics 365 vállalati szerepkörök szerint átfogó üzletági megoldásokat ad, amilyen például a humántőke-menedzsment (HCM) alapvető funkcióit tartalmazó Dynamics 365 for Talent a HR-osztályon dolgozók számára. A Microsoft azonban felismerte, hogy bizonyos esetekben a vállalatoknak célzottabb megoldásra lehet szükségük.

Sok szervezet például külön rendszert használ az olyan HCM-funkciók támogatására, mint a bérszámfejtés és a béren felüli juttatások kezelése. A teljes rendszer – és vele együtt az összes, HR-vonatkozású folyamat – egy lépésben történő átalakítása túl nagy és összetett feladatnak bizonyulhat. A Microsoft ezért könnyen bevezethető, moduláris SaaS alkalmazásokat jelentett be, amelyekkel az üzleti felhasználók egy-egy munkafolyamatot külön is átalakíthatnak. Az új, felhőalapú alkalmazások olyan könnyen használatba vehetők, mint a lakossági piacra szánt applikációk – a meglévő adatokhoz és rendszerekhez kapcsolódnak, így a LinkedIn, az Office 365 és a Dynamics 365 által kezelt információkból percek alatt értékes betekintést nyernek ki.

A Microsoft elsőként a Dynamics 365 for Talent: Attract és a Dynamics 365 for Talent: Onboard moduláris alkalmazásokat jelentette be Orlandóban. Az Attract segítségével a HR-osztály az adott munkakör betöltésére legalkalmasabb jelölteket keresheti és szólíthatja meg, míg az Onboard az új alkalmazottak beléptetését teszi gördülékenyebbé a folyamat személyre szabásával, például megfelelő erőforrások, oktatás és csapatkapcsolatok biztosításával. Mindkét alkalmazás még az idén elérhetővé válik, de ez csak a kezdet, jövőre újabb munkafolyamatok átalakítására szolgáló appok követik őket.

További bejelentések

Bővül a LinkedIn Sales Navigator közösségi értékesítéstámogató eszközt a Dynamics 365 for Sales szolgáltatással integráló Microsoft Relationship Sales megoldás funkcionalitása is, jelentette be a Microsoft Ignite 2017 konferenciáján. A felhasználók hamarosan a Dynamics 365 for Sales-ből közvetlenül is küldhetnek majd LinkedIn InMail leveleket, amelyek így a LinkedIn PointDrive-alapú, tartalommegosztó interakciókkal együtt bekerülnek a Microsoft Relationship Sales kapcsolatelemzésének látómezőjébe. A LinkedIn profilok fotói is elérhetők lesznek Dynamics 365-ből, az abban kezelt kapcsolati adatok gazdagítására.

Szorosabbra fonta a Microsoft az egy éve bejelentett PowerApps és Microsoft Flow, valamint az Office 365 és a Dynamics 365 közötti integrációt is. Az InfoPath űrlapok, az Access adatbázisok vagy a SharePoint kezelésében jártas, üzleti felhasználók így maguk is könnyen készíthetnek – programozás nélkül, kattintásokkal összerakhatnak – olyan alkalmazásokat, amelyekkel automatizálhatják a munkafolyamatokat.

Szerzőről