A Microsoft felhő víziója
Microsoft felő

A Microsoft felhő víziója

Pár nappal ezelőtt több, mint 4 órát töltöttünk együtt a Microsoft egyik „gurujával”, aki egy részben prezentáció, részben kötetlen beszélgetés formájában ismertette a Microsoft stratégiáját a „felhőben”.

Féltem, hogy a szokásos „hype” jön, de ehelyett egy igen kiegyensúlyozott elképzelést kaptunk. A Microsoft azt vizionálja, szerintem igen helyesen, hogy a cloud nem végállomás, hanem csak egy új opció. Ugyanúgy ahogyan a TV nem szorította ki a rádiót, a motor a biciklit, vagy az internet a boltot úgy általában, a cloud is meg fogja találni a helyét, és az on-premise (ügyfélnél levő) vagy a szállítók által szolgáltatott rendszerek is léteznek majd párhuzamosan. Mindenki megtalálhatja ezen belül a leghatékonyabb mixet. A Microsoft azzal segíti ezt, hogy ezeket az opciókat integráltan szolgáltatja, azaz ha egy komponens a vevőnél, egy másik a „felhőben”, a harmadik egy szolgáltatónál van, de amúgy Microsoft termékek, attól még az ügyfél érezze, hogy egy integrált rendszerrel van dolga.

Vegyünk egy olyan példát, ahol a vállalatirányítási rendszer a vevőnél van (Dynamics AX vagy NAV), a CRM-et mi, mint XAPT szolgáltatjuk, és az ehhez kapcsolódó Outlook/Exchange a „felhőből” jön, akkor mindez a vevőnek egy rendszernek hat. Ez az Microsoft vízió, vagy bármilyen hasonló kombináció. Tulajdonképpen a választási lehetőségei nőnek meg a felhasználó vállalatoknak és ez mindenképpen jó hír!

Az persze csak apró betűs bejegyzés, hogy mindez egybevág az Microsoft érdekeivel is, hiszen miért is adná fel a legfontosabb saját bázisát – a PC-t (a.k.a. – desktop, laptop, sőt Windows tablet/mobile) és legerősebb üzenetét – Integrated Innovation.

Szerzőről
A szerző az XAPT ügyvezető igazgatója.