Reykjavíkban jártunk: a ConneXion 2014 kiskereskedelmi és vendéglátóipari konferencián

Reykjavíkban jártunk: a ConneXion 2014 kiskereskedelmi és vendéglátóipari konferencián

A messzi, de a retail világában mégis távoli tájakra kisugárzó izlandi Reykjavíkban került sor idén május 13-14-én a ConneXion 2014 LS kiskereskedelmi és vendéglátóipari konferencia megszervezésére az LS Retail cég szervezésében.

A több száz főnyi résztvevő a világ minden tájáról érkezett, Délkelet Ázsiától az Egyesült Államokig. Hazánkat illetve a kelet-európai régióból az XAPT cégcsoport egy magyar és két román szakembere képviselte.

A konferencia jelentőségét emelte, hogy a LS Retail ügyvezetőjének Magnus Norddahl úrnak bevezetője után Izland államfője, Ólafur Ragnar Grímsson úr előadásában személyes gondolatait osztotta meg a részvevőkkel.

Az konferencia egyik fő üzenetét „Hardvard Business Review”-ban megjelent egyik gondolattal lehet jellemezni:

„Azok a hagyományos kereskedelmi szervezetek, amelyek nem képesek a teljesen új irányvonalnak megfelelően az egymástól eltérő kereskedelmi csatornáikat egy összcsatornás (omnichanel), tökéletes vásárlási élményt lehetővé tevő rendszerbe integrálni, nagy valószínűleg el fognak vérezni.”

Hagyományos, elektronikus és közösségi kereskedelem

A szakmai részt Doug Stephens úr, – akit a retail profétájának is aposztrofálnak-  „A kiskereskedelem jövője” című előadással nyitotta meg. Röviden összefoglalva, a jelenlegi trendek alapján megállapítható, hogy az elektronikus kereskedelem nem hogy nem „eszi” meg a hagyományos kereskedelmet, hanem azt kiegészíti, és egymással kölcsönös szimbiózisban egyesülnek. Minden kutatás, minden felmérés és piaci elemezés abban az irányba mutat, hogy azok a cégek sikeresek, akik a hagyományos, az elektronikus és a közösségi rendszereiket egységes, átjárható, kompatibilis rendszerré képesek átalakítani és üzemeltetni.

Az XAPT szempontjából a sok téma közül kettőt emelünk ki:

  • az LS Retail azon megoldását, mely a Microsoft Dynamics NAV rendszerhez integrált és folyamatos fejlesztés alatt áll, az éppen aktuális verziójához illesztve. Ezen rendszerből az XAPT kelet-európai régiójában három installáció már működik, a szakember gárda rendelkezésre áll, és további projektek állnak előkészítés alatt.
  • a Microsoft által megvett LS Retail megoldás továbbfejlesztett, és a Microsoft Dynamics AX-be beépített, majd azóta több lépésben továbbfejlesztett Retail megoldás.

A Microsoft Dynamics AX Retail a központi irányítással rendelkező, kiskereskedelmi hálózatok korszerű, rugalmas, nagy teljesítményű, a jelenleg elérhető legújabb technológiát képviselő megoldása. Fő elemei:

A központi, hagyományos ERP rendszer, a pénzügyi, kontrolling, logisztikai, raktári, szállítmányozási, értékesítési, BI megoldással, az ehhez integrált áruházi, akár offline is működő áruházi informatikai megoldással, a POS terminálok közvetlen csatolásával, valamint ezeket a rendszereket közvetlenül elérő, szintén integrált eCommers alkalmazás csomag, mely már az összcsatornás (omnichanel) tökéletes vásárlói élményt biztosítja a vevők számára.

Az omni-channel előnyei

Az omnichaneles megoldás hatalmas előnye, hogy a vásárló bármelyik csatornát is használja, a kiszolgálás, információ megjelenítése egységes a háttérben levő tökéletes integrációnak köszönhetően. Mindegy, hogy az Interneten kezdi a vásárlást, majd mobil eszközön folytatja, közben a közösségi portálokat is igénybe veszi, majd a rendelését valamelyik fizikailag is létező boltba szeretné átvenni, a rendszer tökéletes kialakítása következtében ezt gond nélkül megteheti.

omni-channel

A Microsoft Dynamics 2012 R3-s, e hó elején kiadott legújabb verziója az alábbi fő újdonságokat tartalmazza:

  • mobil eszközök használatának bővítése az áruházi megoldásnál (perifériák, mobil POS terminálok, többféle operációs rendszer támogatása)
  • eCommers&közösségi oldalak támogatása (OOB – out of box megoldások gazdag választéka, kívánság listák, ajándék kártyák kezelése, hűségtámogató megoldások, Facebook, Twitter kampányok)
  • Call Center & katalógus értékesítés (Call center csatornák, levélben történő rendelések, gyors rendelés felvétel, juttatások/kedvezmények/levonások kezelése, vevőszolgálat)

Az idén év végén megjelenő R4-es verzió kiegészül még az alábbi területekkel:

  • mCommers (mobil kereskedelem)
  • továbblépés a cashelt és offline megoldások területén
  • felhő alapú működés.

És ezzel még nincs vége, a 2015-ben tervezett AX 7-es verzióban tervezett további fejlesztések:

  • felhő alapú Retail és Commers megoldás kialakítása
  • integráció a OOB fizetési megoldásokkal
  • egy komplett Retail stack (kiskereskedelmi csomag)

A fentebb kiragadott információkat csupán ízelítőnek szántuk, részletesebb ismertetést és konzultációs lehetőséget a közeljövőben tervezett rendezvényünkön fogunk biztosítani.

Addig is bizalommal forduljon kérdéseivel az XAPT munkatársaihoz, akár az központi elérhetőséget akár az alább megadott email címet használva.

www.xapt.hu
www.connexion2014.com

Szerzőről
A szerző az XAPT szakértője.