12 pont, amiért egy nagykereskedőnek érdemes AX-et választania

12 pont, amiért egy nagykereskedőnek érdemes AX-et választania

Nagykereskedelemmel foglalkozó cégek számára összefoglaltuk 12 pontban, hogy miért érdemes egy több telephellyel és egy központi raktárral működő cégnek Microsoft Dynamics AX-et választani. Íme:

  1. Készletelemzés a hatékonyabb értékesítésért

    Egyik ügyfelünk úgy ért el lényeges javulást a készletezés területén, hogy az AX bevezetése után folyamatosan elemezte a készlet szerkezetét és tudatosan törekedett arra, hogy jobban forgó, magas fedezetű cikkeknél magas, míg az ellenkező cikkeknél alacsony biztonsági készlet szintet alakítson ki. Ezt az elvet a kereskedelmi területen is érvényesítette, jobban ösztönözve a nagyobb fedezettartalmú cikkek értékesítését.

  2. Minimalizált lusta készletek

    Az AX készlet információi alapján jelentősen csökkentették az elfekvő készletek mennyiségét és csökkent azok értéke is. A szállítási kapacitásokat, a beszerzési kapacitásokat a jól forgó készletekre koncentrálták a lusta készletek helyett. Nagyobb forgalom, nagyobb fedezet. A lassú készletek készletezési problémája átkerül a szállítókhoz.

  3. Korai fedezet felismerés

    Az értékesítés során már előzetesen is lehet látni a tétel fedezetét, ez az értékesítő munkatársak figyelmét már önmagában is a nagyobb fedezetű cikkek, ügyfelek, üzletek irányába tereli.

  4. Kintlévőségek optimalizálása

    A rosszul, késedelmesen fizető ügyfelek kiszűrése alap adottság a rendszerben, megfelelő érdekeltségi rendszerrel ezek az ügyfelek magatartása is a cég számára hatékonyabb irányba tolható.

  5. Rugalmasabb készletezési politika

    Egyik kiemelt ügyfelünknél a mesterterv bevezetése után a beszerzési rendelések gyakorisága megnőtt, kisebb tételeket de gyorsabb átfutással rendelnek. A készletezési politika rugalmasabbá vált, a készletben fekvő pénz lecsökkent, a cash-flow javult miközben a kiszolgálási ráta is növekedett.

  6. Minimalizált hibás árukiszállítás

    A vonalkódos eszközökkel történő cikk azonosítás bevezetése drasztikusan lecsökkentette a hibás áru kiszállításából adódó tévedéseket, vevői reklamációkat. Egyik szélső esetben ez az érték 90%-kal csökkent, máshol is gyakori a 15-25% közötti érték.

  7. Célzott készlet allokáció

    A készlet foglalások és a beérkezett áru célzott allokációja felgyorsult az AX iWMS-kiegészítő alkalmazásával. A cég számára fontosabb (fedezet) ügyfelek számára tudja a szűkös, vagy késve érkezett termékeket allokálni. (pl. Wizzair elsőbbségi beszállás).

  8. Crossdocking a gyorsabb kiszolgálásért

    Több ügyfelünknél az áru átvétel és beérkeztetése PDA-kkal történik. Az áru kísérő dokumentumok feldolgozása után a raktár azonnal meg tudja kezdeni a betárolást és a végleges helyére tudja tenni az árut. A crossdocking alkalmazásával a várakozó vevői rendelések azonnal szállítható állapotba kerülnek, a raktár folyamatok kihagyásával. Ha a konkurencia előtt tudja a cikket a vevőnek átadni, akkor a versenytársak foglalkozhatnak a vissza küldött termékek kezelésével.

  9. Felgyorsult számlakezelés

    A Microsoft Dynamics AX (Axapta) rendszer már a szállítói rendelések rögzítésénél megköveteli, hogy a cikkek várható egységárát, a kedvezményeket rögzítse a felhasználó. A bevezetés után a számla egyeztetés és a számla likvidálása lényegesen felgyorsul, kevesebb hibát kell kezelni, és a belső egyeztetések is lerövidülnek. A felvitt értékek alapján a pénzügyi a kifizetések is jobban tervezhetővé válnak.

  10. Fizetési határidők pontos betartatása

    Szinte minden AX ügyfél kihasználja a lehetőségét, hogy a bejövő számlákat azonnal iktatja. Ezzel a számlák nyomon követhetőek, a fizetési határidők kézben tarthatók, az esetleges késedelmi kamatok elkerülhetők.

  11. Pontosabb controlling adatok

    Az AX-ből az eredménykimutatások, a beszámoló gyorsabban és naprakészebben áll rendelkezésre, ha nem is a végleges, de az addig felvitt adatok alapján. A napi szinten történő ellenőrzés és nyomon követés a jó, illetve a rossz irányú trendeket időben fel tudja tárni. A beépített KPI és olap kimutatások segítségével a rendszerbe belépő felhasználó még a munka megkezdése előtt szembesülhet saját teljesítményével.

  12. Nincs elveszett dokumentum!

    Egyik ügyfelünknél a rendszer bevezetés során nagy hangsúlyt kapott az AX beépített dokumentum menedzsment rendszerének kihasználása. A rendszer során keletkezett, vagy a külső környezetből érkező dokumentumok könnyen kapcsolhatók egy egy eseményhez, visszakereshető formában. A közvetlen elérhetősége ezeknek a dokumentumoknak az utólagos feldolgozhatóságát és az ezzel kapcsolatos reakció időt nagyon felgyorsította, ami megint a hatékonyság emelését eredményezte.

Szerzőről
A szerző az XAPT szakértője.