AX frissítőcsomag és új NAV verzió a Microsoft-tól
Convergence 2014 Europe

AX frissítőcsomag és új NAV verzió a Microsoft-tól

Dynamics vonatkozású bejelentések sorával indította Kirill Tatarinov, a Microsoft üzleti megoldásokért felelős alelnöke a Convergence 2014 Europe konferenciát november elején Barcelonában.

Decemberben frissítőcsomagot kap a Microsoft Dynamics AX nagyvállalati ERP megoldás 2012-es verziója, amellyel a cégek szorosan integrálhatják vállalatirányítási rendszerüket a Microsoft Azure felhőplatformjával, így igény szerint, rugalmasan alakíthatják ki a fejlesztő-, a teszt- és az éles környezetek házon belül, illetve a felhőben futó kombinációját. A frissítéssel egy PoS (point of sales) kliens is érkezik a Windows alapú tabletekhez és okostelefonokhoz, amellyel a bolti eladók könnyen és gyorsan elérhetik a Microsoft Dynamics AX-ben kezelt termék- és ügyfél-információkat, élvezetesebbé téve a vásárlást az ügyfelek számára. A vállalatirányítási rendszer emellett a raktárkészlet-kezelést és az árukiszállítást áramvonalasító, új funkciókkal is bővül.

Kirill Tatarinov, a Microsoft

Kirill Tatarinov, a Microsoft

Még az év vége előtt új implementációs módszertant is kínál majd a Microsoft Dynamix AX-hez a Microsoft Dynamics Lifecycle Services (LCS), a cég Azure alapú alkalmazáséletciklus-kezelő szolgáltatása, amellyel a szervezetek a felhőben tervezhetik meg és tesztelhetik le új vagy átalakított üzleti folyamataikat. A tapasztalatok szerint ezzel jelentősen felgyorsítható az üzleti innováció – a szolgáltatást használó szervezetek például a projektek során felmerülő, illetve a help desk felé jelentett problémákra átlagosan 60 százalékkal rövidebb idő alatt találnak megoldást.

A konferencia nyitó előadásának egyik demójában a közönség láthatta azt is, hogy a Microsoft Dynamics AX 2012 R3-as verzióját használó J&J Foods ügyfélszolgálati alkalmazottai – a rendszer gépi tanulást lehetővé tevő algoritmusokat használó, intelligens és automatizált folyamatai mentén – miként segítik a cég webshopjába látogató ügyfeleket a vásárlás során. Ezzel a megoldással a J&J Foods mindössze négy hét alatt 3,5 százalékkal növelte online értékesítésből származó bevételeit.

Barcelonában mutatkozott be a Microsoft kis- és középvállalati ERP megoldásának új verziója, a Microsoft Dynamics NAV 2015 is, amelynek kezelőfelületét érintés-érzékeny kijelzőkre és tabletekre optimalizálta a cég. A felhasználók szerepkörüknek megfelelően testre szabott kezdőlapot is kialakíthatnak a rendszerben, így a munkájukhoz szükséges információkat és folyamatokat bárhol és bármikor a lehető legkönnyebben érhetik el. A NAV 2015-öt a Microsoft az Office 365-tel is integrálta, az üzleti felhasználók ennek köszönhetően a Wordben önállóan, külső tanácsadó bevonása nélkül is könnyen készíthetnek céges dokumentumsablonokat, például számlaképeket a rendszerhez. Több újítással könnyíti meg az új verzió a Microsoft Azure platformján történő bevezetést is.

Szerzőről
A cikket a COSMO CONSULT Kft. tanácsadója írta.